Årets gang
I løbet af året har vi forskellige traditioner og spændende aktiviteter. Læs her, hvordan årets gang er i Børnehuset Flinteby.
- Klokken 06.30 åbner vi her hos os i Børnehuset Flinteby. Der er to personaler mødt ind.
Der er mulighed for at spise morgenmad frem til klokken 07.30, for de børn som ikke har spist hjemmefra.
- Klokken 07.30, er morgenmaden slut og én personale mere møder ind
Vi fordeler os hele i huset og stuerne åbnes.
- Klokken 08.00 møder 2-3 personaler mere ind.
Vi er på stuerne, på legepladsen og/eller i fællesrummet.
- Klokken 09.30 er al personalet mødt ind, og der startes på dagens fastlagte aktiviteter.
Vuggestuebørnene spiser et lille formiddagsmåltid. - Frem til klokken er et sted mellem 10.30 og 11.00 er der forskellige aktiviteter i gang i huset.
Det er også i dette tidsrum, at børnene er på tur. Hvis det er længere ture, har børnene madpakker med.
Vi vil gerne opfordre til at I afleverer jeres barn senest klokken 09.00 af hensyn til barnets mulighed for at deltage i dagens aktiviteter sammen med vennerne.
- Omkring klokken 11.00 spises frokost på stuerne.
Når det er godt vejr kan frokost og eftermiddagsmad spises udenfor.
- Omkring klokken 12.00 går vi på legepladsen, og personalet afvikler pauser.
- Klokken 14.00 spises der eftermiddagsmad
Der er leg på stuerne og på tværs af huset.
- Klokken 16.00 samles vi på en stue, i fællesrummet eller på legeplads. Der er to personaler tilbage i huset.
- Klokken 17.00 lukker Børnehuset Flinteby.
LAHOPL
LAHOPL er en pædagogiske tilgang til børns læring og udvikling, som vi har i Høje-Taastrup Kommune. Vi tager afsæt i denne tilgang i vores arbejde med de pædagogiske temaer, og det er med til at sikre en høj kvalitet.
LAHOPL står for:
- Lange - At kunne bruge min viden fra i går i det, jeg møder i morgen, og bygge ovenpå.
(Medindflydelse, det legende i læringsmiljøer)
- Autentiske - At opleve med alle sanser, at lære gennem erfaringer og ikke kun fra fortællinger om andres erfaringer.
(Sprog, krop og sanser, sociale kompetencer, børnefællesskaber)
- Hand On - At kunne sætte læring i spil, afprøve, teste, lege.
(Læring, læringsmiljøer og science)
- Projektbaserede Læringsforløb - At koble viden, sætte den i anvendelse og samle temaerne.
(Læringsmiljøer, leg, læring, børnefællesskaber)
Punktet er under udarbejdelse. Vi glæder os til snarest at kunne fortælle mere.